جشنواره پوستر خلیج فارس امسال در زمان همیشگی برگزار نمی‌شود

خبرگزاری ایرنا- دبیر جشنواره بین المللی پوستر خلیج فارس گفت: پس از برگزاری چهار دوره متوالی جشنواره ملی و بین المللی پوستر با موضوع خلیج همیشه فارس، امسال این جشنواره به دلیل عدم حمایت مالی در قالب فراخوان و مسابقه و در زمان همیشگی برگزار نمی‌شود.

SOS Please! Some one Tries to steal our PESIAN GULF !!!'محمد اردلانی' روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا که در صفحه ی نخست این خبرگزاری قرار گرفت، افزود: تمامی سازمان‌هایی که در سال‌های گذشته در برپایی این جشنواره مشارکت داشتند، در سال جاری حتی حمایت کوچکی از این جشنواره نکردند و با وجود پیگیری‌های بسیار، امکان برگزاری این دوره در سطح سال های گذشته هنوز وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌کنندگان ایرانی و خارجی جشنواره در آستانه روز ملی خلیج فارس، سراغی از جشنواره گرفته‌اند یا خیر؟ گفت: بسیاری از علاقمندان با ارسال ایمیل خواستار برگزاری جشنواره و ارسال اثر شدند اما متاسفانه حتی حمایتی در حد پرداخت هزینه چاپ آثار برای برگزاری نمایشگاه نیز هنوز صورت نگرفته.

این هنرمند تایپوگرافر و طراح گرافیک فعالیت‌های این روزهای دبیرخانه جشنواره را سر و سامان دادن به پورتال اینترنتی'خلیج فارس ما' و رایزنی های بیشتر برای معرفی پتانسیل های این جشنواره برای حراست از خلیج فارس و 'جزایر سه گانه' در فضای رسانه ای برای جلب حمایت ارگان‌های مختلف عنوان کرد.

وی افزود: در آستانه روز ملی خلیج فارس، ما تمامی آثار سال‌های گذشته جشنواره ملی خلیج فارس را در اختیار سازمان‌های مختلفی چون 'سازمان زیباسازی شهرداری تهران' قرار دادیم تا به انتخاب خود در پورتال های سطح شهر مورد استفاده قرار دهند و یادآور این روز مهم باشند اما این موضوع مورد استقبال این ارگان‌ها قرار نگرفت و هنوز توجهی به این امر نشده است.

محمد اردلانی اظهار امیدواری کرد که با حمایت شهرداری تهران و سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان ارتباطات اسلامی و دیگر سازمان‌های علاقمند این جشنواره امسال هرچند با تاخیر ولی در سطح گسترده تری درتهران، سواحل نیلگون خلیج فارس و دیگر کشورها برگزار شود.

جشنواره ملی پوستر خلیج فارس هر ساله همزمان با روز ملی خلیج فارس با برپایی نمایشگاه و کارگاه در فرهنگ سراها و مراکز فرهنگی شهر تهران آغاز به کار می‌کرد که نظر مخاطبان فراوانی را از ایران و کشورهای مختلف دنیا به موضوع خلیج همیشه فارس معطوف می کرد.

سال گذشته همزمان با چهارمین دوره این جشنواره تعداد70 اثر برگزیده از کشورهای چین، تایوان، آمریکا، ایران و ... به همراه 40 اثر از آثار هنرجویان ورکشاپ در فرهنگ سرای پایداری و فرهنگ سرای فناوری اطلاعات در تهران و در فرهنگ سرای پردیسِ شهر پردیس به نمایش در آمد.

یادآور می شود داوری دوره های مختلف این جشنواره را، هنرمندانی همچون؛ 'رنه ونر' به عنوان مجموعه دار پوستر و مدیر سایت PosterPage.ch از کشور سوییس، 'اریک برندت' به عنوان مدیر سایت جئوتایپوگرافیکا از ایالت متحده آمریکا، 'دیمیتریس آروانیتیس' به عنوان عضو انجمن بین المللی طراحان گرافیک از کشور یونان، 'علی سیلان' مدرس و طراح گرافیک از کشور ترکیه، و اساتید ارزشمندی و مطرح در عرصه بین الملل طراحی گرافیک از ایران همچون استاد 'قباد شیوا'، دکتر 'محمد خزایی'، 'مصطفی اسدلهی'، 'فرزاد ادیبی' و' محمد اردلانی' برعهده داشتند.

تاریخ درج خبر: 1391/02/09