بیانیه دبیرخانه و هیئت داوران جشنواره

انتخاب داوران خارجی برای یک رویداد ملی ازین روی بود که به جای خود گوییمُ خود قضاوت کنیمُ خود شنویم، دیگرانی که مخاطبان واقعی موضوع جشنواره خلیج همیشه فارس در سراسر دنیا هستند را اینبار قاضی واقعی قرار دهیم.

 دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی خلیج فارس بر این اعتقاد است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی، تاثیر قابل توجهی در ارتقا فرهنگ اجتماعی، هنری و سیاسی جامعه دارد و نمود آن به خارج از مرزهاست، لذا توجه به ابلاغ جهانی پیام خلیج همیشه فارس و همچنین توجه به مخاطب جهانی را سرلوحه معیارهای این جشنواره قرار داده و کارشناسان مطرح طراحی پوستر با نگاه هایی گوناگون از نقاط مختلف دنیا انتخاب نمود.

انتخاب داوران خارجی برای یک رویداد ملی ازین روی بود که به جای خود گوییمُ خود قضاوت کنیمُ خود شنویم، دیگرانی که مخاطبان واقعی موضوع جشنواره خلیج همیشه فارس در سراسر دنیا هستند را اینبار قاضی واقعی قرار دهیم.

بر این اساس و برای اعمال نظر فنی داوران، سیستم داوری آنلاین با امکان اعطای 20 امتیاز به هر پوستر با توجه به خلاقیت، قدرت انتقال معنی و ویژگی های فنی برای هر یک از هیئت داوران بدون اطلاع از نام طراح و امتیاز اعطا شده توسط دیگر داوران طراحی و اجرایی شد تا سالمترین نوع داوری بدون هرگونه اعمال نفوز شرکت کنندگان یا دیگر داوران بر روی یکدیگر به وقوع پیوست.

و هیچ چیز سخت تر از انتخاب نبود، آن هم میان این همه آثار زیبا و تلاش های خالصانه برای پاسداشتِ آب و خاک و نامِ این مرز و بوم. لیکن فضای محدود نمایشگاهُ قانون نانوشته ی همه ی مسابقات و نمره های متفاوتی که مجموع هیئت داوران بین المللی به آثار ارسالی دادند اجباری بود که باعث راه یابی 70 اثر به بخش نمایشگاه جشنواره و حسرت ما برای نمایش دادن باقی پوستر ها شد.

و صد البته بی شک پایداری نام خلیج فارس در جهان گواهی حضور اصلی جشنواره ی ملی پوستر خلیج فارس است، که همه ی شما برندگان آن هستید.

دبیرخانه ی چهارمین جشنواره ی ملی پوستر خلیج فارس با توجه به اختلاف میانگین امتیازات داده شده توسط هیئت داوران آقایان:

دیمیتریس آروانیتیس  (عضو انجمن بین المللی طراحان گرافیک جهان از کشور یونان)

رِنِه وَنِر (مجموعه دار بزرگ پوستر و مدیر سایت پوستر پِیج از کشور سوئیس)

اریک بِرَند ( مدرس و طراح گرافیک و مدیر سایت جئوتایپوگرافیا از ایالات متحده ی آمریکا )

علی سِیلان ( مدرس و طراح گرافیک از کشور ترکیه)

دکتر محمد خذایی ( مدرس و طراح گرافیک از ایران)

محمد اردلانی ( مدرس و طراح گرافیک از ایران)

، ضمن حائز تقدیر دانستن تلاش حمید نیکخواه، هادی شایان زاده، داریوش وارث، بهناز عبداله پور، بهمن اصغری، رسول احمدی، رضا عباسی و سیده ساناز البرزی همگی از ایران و استاد ریچارد دابل دی (از ایالات متحده آمریکا) و ]جییه ژانگ (از چین)[ برگزیدگان را به شرح زیر معرفی می نماید

برندگان نشان جشنواره ی ملی پوستر خلیج همیشه فارس:

رتبه اول:

نشان طلای جشنواره ملی پوستر خلیج فارس : آقای صالح الهی (از استان تهران)

رتبه دوم:

نشان نقره جشنواره ملی پوستر خلیج فارس : آقای سید مهدی موسوی (از استان اردبیل)

رتبه سوم:

نشان برنز جشنواره ملی پوستر خلیج فارس : آقای محمد افشار (از استان خراسان رضوی)

 

و تقدیر شوندگان ویژه:

نشان تقدیر جشنواره ملی پوستر خلیج فارس : جناب آقای لین چنگ تا (از تایوان)

نشان تقدیر جشنواره ملی پوستر خلیج فارس : آقای محمد رضا پارسا کرد آسیابی (از استان البرز)

 

دبیرخانه ی تارنمای MyPersianGulf.ir ضمن سپاسگزاری از فرهنگ سرای پایداری، فرهنگ سرای فناوری اطلاعات، سایت نگارخانه ایرانی و همه ی شرکت‌کنندگان و حامیان این حرکت ملی، امیدوار است با همت جمعی ملت بزرگ ایران و حمایت متولیان فرهنگی کشور، این جشنواره تداوم یافته و با ارتقای آن به سطح جهانی، راستی و درستی خلیج همیشه فارس و ایران اسلامی را با هنر گرافیک به جهان رساتر بنمایانیم.



تاریخ درج خبر: 1390/02/28